Kinai rado būdą leidžiantį sumažinti krovinių transportavimo išlaidas tarp Europos ir Azijos

Kinijos vežėjas „Cosco“ planuoja atidaryti nuolatinę transporto liniją tarp Azijos ir Europos. Įmonė jau svarsto apie Coscogalimybę įsigyti laivus ir pradėti gabenti krovinius Šiaurės jūros maršrutu.

Šis nacionalinis vežėjas jau įvykdė tu bandomuosius pervežimus: vieną iš jų 2013 metais, o kitą – visai neseniai, 2015 metų spalį. Krovinys į Europą buvo nuplukdytas „Yong Sheng“ laivu, kuris yra vienintelis ledlaužis „Cosco“ transporto parke.

Šiaurės jūros kelias driekiasi palei šiaurės Rusiją ir Norvegiją, o galimybė krovinius gabenti iš Kinijos į Europą būtent šiuo keliu sutrumpina pristatymo laiką nuo dviejų iki trijų savaičių. Vienintelė kliūtis, su kuria susiduriama gabenant krovinius Šiaurės jūra, – tai ledas, kuris kelią blokuoja ištisus metus. Tačiau daug kalbama apie visuotinį atšilimą, kuris, spėjama, gali gerokai palengvinti krovinių transportavimą šiuo maršrutu.

Kinijos spauda naująjį kelią vadina ekonomiškiausiu sprendimu kroviniams tarp Azijos ir Europos gabenti. O „Cosco“, savo ruožtu, prižada galutinį sprendimą dėl nuolatinio kelio naudojimo paskelbti iki 2015 metų pabaigos.