LENKIJA IR RUSIJA PAGALIAU RADO BENDRĄ KALBĄ

Šių metų vasario mėnesį iškilusiam nesutarimui tarp Lenkijos ir Rusijos, pagaliau atėjo pabaiga. Daugiau nei pusęPL-RU metų kovodami dėl naujų leidimų sistemos, įvesdami chaosą į vežėjų kasdienybę, po lapkričio 9-10 dienomis Krokuvoje vykusio abiejų šalių delegacijų susitikimo, priėmė susitarimą kuris turėtų tenkinti abi šalis.

Nors po konflikto įžiebimo laikinas problemos sprendimas buvo priimtas gan greitai, Rusija, nesijausdama saugiai pradėjo ieškoti daugiau būdų pasiekti Vakarų Europą. Svarstydama  galimybę padidinti Rusijos ir Vokietijos uostus jungiančių keltų linijų pajėgumą, Rusija kėlė įtampą prieš derybas su Lenkija. Žinios apie tokius Rusijos svarstymus pasklido gan greitai ir Lenkijai tai reiškė, kad rusai ruošia alternatyvas aplenkti Lenkijos teritoriją. Šis maršrutas nebūtų pats patogiausias vežėjams ir neatstotų Klaipėdos jūrų perkėlos paslaugų, tačiau panašu, kad tai turėjo įtakos susitarimui su Lenkija.

Galutiniu sprendimu abi šalys apsikeis po 190 tūkst. leidimų, iš kurių 48 tūkst. (Lenkijos atveju) ir 10 tūkst. (Rusijos atveju) bus skirti trečiųjų šalių kroviniams. Lietuvos vežėjų sąjungos prezidentas Mečislavas Atroškevičius tvirtina, kad leidimų kiekis yra pakankamas abiem šalims, todėl Rusija galės laisvai keliauti pro Lenkiją į Vakarų Europą ir nebenagrinėti perkėlos plėtros, o Lenkijai turėtų užtekti trečiųjų šalių leidimų pervežimams per Rusiją.

Su sąlyga, kad konfliktui prasidėjus Klaipėdos uostas turėjo didesnę apkrovą Rusijos vilkikais, po susitarimo priėmimo ir leidimų apsikeitimo srautas turėtų sumažėti. Tačiau jeigu vis gi Rusija nuspręs atidaryti specialią keltų liniją Europos vežėjams, tikėtina, kad didės per Lietuvos teritoriją einantis Rusijos vežėjų transporto srautas.